Är du nytänkande och har ett genuint intresse för fastighetsteknik och långsiktig fastighetsförvaltning? Vill du arbeta i sammansvetsade team nära kunden och affären?
Vi söker nu en erfaren Teknisk förvaltare till centrala Stockholm!
Tjänsten
I den här rollen kommer du få möjligheten att arbeta med fastighetstekniskt komplexa kontorsfastigheter belägna på centrala lägen i Stockholm. Du kommer att ansvara för att skapa en effektiv teknisk fastighetsförvaltning som ger hög kundnöjdhet och lönsamhet på ett långsiktigt och hållbart sätt. Din fastighetstekniska expertis, erfarenhet och förslag på lösningar kommer att vara en viktig del för att uppnå detta.
I din vardag kommer du att ha ett nära samarbete med kollegor kring fastigheterna bestående av affärsområdesansvarig och tekniker. Du har även ett nära samarbete med dina kollegor inom projektledning och uthyrning. Hos oss får du arbeta i sammansvetsade arbetsteam med högt engagemang.
Arbetsuppgifter:
- Ansvara för teknisk- och driftekonomisk förvaltning, energianvändning samt teknisk utveckling av fastigheter
- Upprätta budget, underhållsplan och energimål för varje fastighet tillsammans med affärsområdesansvarig
- Planering, genomförande och uppföljning av underhållsarbete
- Projektleda projekt såsom mindre underhållsåtgärder och lokalanpassningar
- Uppföljning och analys av energiförbrukning samt energieffektivisering
- Medverka till att fastighetens miljöcertifiering bibehålls och/eller förbättras
- Projektering, upphandling och genomförande av installationsprojekt i fastigheterna
- Stötta och leda teknikerna i det dagliga arbetet i fastigheterna som tex inom styr och övervakningssystem samt övriga tekniska system
- Ansvara för att försäkrings- och myndighetskrav uppfylls
- Säkerställa en fullständig teknisk fastighetsdokumentation
Rollen rapporterar till Asset Manager och utgår från Humlegårdens kontor på Engelbrektsplan 1 i Stockholm.
Vi söker
För denna roll ser vi gärna att du har eftergymnasial utbildning inom relevant område eller har förvärvat motsvarande kunskaper genom relevant arbetslivserfarenhet.
Du har flera års arbetslivserfarenhet som teknisk förvaltare och/eller liknande tjänst där du har varit tekniskt ansvarig.
Du har beställarkompetens och är en van projektledare med erfarenhet att hantera administrativa arbetsuppgifter.
B-körkort är ett krav.
Övriga erfarenheter/kunskaper som prioriteras:
- Vana att arbeta digitalt och i Microsoft 365 samt i olika fastighetssystem
- Projektledning inom energi och hållbarhet
- Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Kanske går du i tankarna att ta en bredare roll där du får en möjlighet att utnyttja din kompetens till fullo? Eller att jobba mer affärsnära i ett mindre team och nära till besluten? Oavsett vilket, tror vi att du är van att hantera olika kontaktytor på ett exceptionellt sätt och trivs med att arbeta kundnära och målinriktat.
Personliga egenskaper
I ditt arbete kommer du att ha nära samarbete i teamet som sakkunnig vilket ställer krav på att du är en tydlig lagspelare och kommunikativ men också har förståelsen för att väga samman teknik och affär. Du är van vid att ta initiativ för att driva ditt arbete framåt på ett självständigt vis och tar ansvar för att det slutförs. Som person är du nyfiken och är intresserad av att följa den tekniska utvecklingen och hitta nya möjligheter inom denna.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig att få vara del av ett kunnigt fastighetsteam där du får möjlighet att bidra med din gedigna sakkunskap, erfarenhet och ständiga nyfikenhet inom teknisk förvaltning. Tycker du att det här stämmer in på dig? I så fall ser vi fram emot din ansökan.
För mer information och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Real Competence. Vi behandlar ansökningarna löpande så sök snarast, dock senast 10 februari 2025. Alla ansökningar behandlas givetvis konfidentiellt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Heléne Premler på helene.premler@realcompetence.se eller Mats Ringström på mats.ringstrom@realcompetence.se
Humlegården Fastigheter är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi strävar efter att skapa hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer, där både människor och verksamheter kan växa. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 95 anställda och äger 60 fastigheter till ett värde om 38,3 miljarder kronor (30 Juni 2024). Genom att vara en långsiktig fastighetsägare har vi möjlighet att arbeta med och påverka många dimensioner av hållbarhetsfrågan såsom energikällor- och användning, materialval, avfallshantering, transporter och arbetsmiljö. Vårt långsiktiga mål är att uppnå klimatneutralitet till år 2045.
Vår vision är att bli Stockholms mest älskade fastighetsbolag. En ambitiös målsättning, som ska fungera som en ledstjärna i allt vi gör. I praktiken innebär det att vi vill underlätta våra kunders vardag, på bästa möjliga sätt, så att de kan fokusera på det de gör bäst.
Våra värderingar − dedikerade, ansvarstagande, modiga och nyfikna − utgör grunden för vår verksamhet och beskriver de egenskaper som ska skapa ett gemensamt beteende, som i sin tur stärker vår position, hjälper oss uppnå våra mål och bidrar i strävan mot vår vision.