I rollen som uthyrningsassistent ingår du i bolagets uthyrningsteam. Teamet ansvarar för att utforma, sälja in och hyra ut vakanser samt där tillhörande service- och tjänsteerbjudanden i Humlegårdens befintliga fastigheter och kommande projekt. Du agerar i din roll för att stötta uthyrningsteamet med både administrativa och operativa arbetsuppgifter. Allt i syfte att vi ska kunna bemöta potentiella hyresgäster på ett trivsamt, professionellt och smidigt sätt.
Du har en central roll i arbetet med marknadsföringen av lokaler och tjänster och är väl förtrogen med hur digitala kanaler och tekniska plattformar kan stötta säljarbetet och kan självständigt arbeta med detta för att förbättra vår närvaro på externa marknadsföringsplattformar. I rollen ingår också bevakning och benchmarking av konkurrenter och omvärldstrenders påverkan på vår verksamhet.
Som uthyrningsassistent rapporterar du till Fastighets- och uthyrningschef med placering på Humlegårdens kontor i Stockholms city.
Exempel på arbetsuppgifter
- Ansvara för presentationsmaterial avseende våra lediga lokaler
- Ansvara för beskrivning av våra lediga lokaler på alla digitala plattformar
- Uppföljning, analys samt presentation kring intresset för lokalerna genom våra digitala verktyg
- Uppdatera information i och agera ”superuser” för CRM-systemet Dynamics
- Administrera sökningar och samarbeta med uthyrarna för att skicka svar med förslag på möjliga lokaler
- Samarbeta med marknadsteamet avseende aktuellt fokus i lokalmarknadsföringen
- Bistå med material till nyhetsbrev
- Projektleda fotograferingar av lediga lokaler och lägga in bilderna i bildbanken
- Iordningställa lokaler inför visning
- Hantera kundkontakter per telefon t.ex bokning av visningar och bearbetning av potentiella kunder i syfte att boka kundmöten.
- Assistera vid och vid behov själv genomföra visningar av lokaler för intressenter
- Ansvara för välkomstgåvor till nya hyresgäster
- Bistå uthyrningsgruppen med diverse stödjande arbetsuppgifter som uppstår i det dagliga arbetet
Är det här du?
Vi söker dig som har en hög känsla för service och som alltid ser till att ge våra kunder ett professionellt och trevligt bemötande. Du har en eftergymnasial utbildning till mäklarassistent-eller motsvarande som vi bedömer likvärdig och arbetat med liknande arbetsuppgifter några år efter dina studier. Du är en god administratör som gillar att arbeta digitalt, med god känsla för färg och form och layout till presentationsmaterial och utrycker dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska. För att trivas i denna roll tror vi att du är van vid och inte räds att arbeta med flera olika saker samtidigt. Du arbetar strukturerat för att hålla ordning på och prioritera verksamhetens övergripande mål kopplat till ditt uppdrag.
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom försäljning- och marknadsföring. Kanske har du arbetat inom mäklarverksamhet, antingen själv som mäklare eller i en stödjande roll kring mäklarverksamheten.
Vill du veta mer?
Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef Fredrik Lantz på -telefonnummer 010-157 39 06 gäller din fråga rekryteringsprocessen hör av dig till HR-Partner Julia Gruvin på telefon 08- 678 90 18.
Vänligen sök tjänsten genom att klicka på "ansök"-knappen här intill. Sista ansökningsdag är den 2:a oktober 2023. Urvalet av ansökningar sker löpande.
Välkommen in med din ansökan!
Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 91 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 38,7 miljarder kronor (30 juni 2023). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter. Här kan du läsa mer om vårt hållbarhetsarbete!