Kund- och affärsområdesansvarig till Humlegården

Stockholm

Är du en affärsmässig och relationsinriktad person som motiveras av nöjda kunder? Vill du arbeta på ett bolag som stöttar sina anställda framåt i karriären genom att erbjuda mycket goda möjligheter att utvecklas långsiktigt på din arbetsplats? Då kan Humlegården i Stockholm vara något för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

Om Humlegården

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett väletablerat fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi har 82 anställda och äger 59 fastigheter till ett värde om 40,6 miljarder kronor (30 juni 2022). På Humlegården strävar vi efter att utveckla hållbara och attraktiva arbets- och stadsmiljöer. Det skapar vi genom en aktiv fastighetsförvaltning och utvecklingsprojekt bestående av nyproduktion samt utveckling av befintliga fastigheter.

Mer om tjänsten

Som kund- och affärsområdesansvarig har du det övergripande affärsansvaret för dina fastigheter inom affärsområdet. Du har ett brett kund- och affärsansvar som innebär ett kontinuerligt relationsbyggande med såväl nya som befintliga kunder. Att bygga och bibehålla goda relationer med dina kunder är en av dina främsta arbetsuppgifter och det gör du genom löpande, planerade och spontana besök hos hyresgäster. I rollen som kund- och affärsområdesansvarig är det du som leder, engagerar och följer upp ditt team mot uppsatta mål. Rollen innebär även ett nära internt samarbete med drift, uthyrning, affärsutveckling, projekt, ekonomi och kommunikation. Tillsammans tar ni fram och arbetar efter planer för varje enskild fastighet för att uppnå bästa möjliga resultat för affären och kunden. Det interna samarbetet är en avgörande faktor för att kunna erbjuda dina kunder attraktiva kontors- och stadsmiljöer.

Du utgår från vårt kontor i Solna eller centrala Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Övergripande utvecklings- och resultatansvar för fastighetsbestånd inom tilldelat affärsområde, innefattande budget- och prognosarbete för dina fastigheter
  • Skapa, bearbeta och vårda långsiktiga relationer med våra kunder
  • Ansvar för att besvara och följa upp lokalfrågor från våra kunder
  • Ta fram affärsplaner och presentera förhandlings- och affärsupplägg för dina fastigheter
  • Delta i platsutvecklingsfrågor rörande fastigheterna i ditt område
  • Vara en drivande och aktiv part i förhandlingar/projekt tillsammans med t.ex. uthyrare, projektledare och marknadsavdelning
  • Driva förhandlingar och teckna samt omförhandla hyresavtal med hyresgäster, medverka vid lokalanpassningsprojekt för nya och befintliga hyresgäster

Vem söker vi?

Du har ett högt affärsmässigt driv och motiveras av att vårda och skapa nya relationer, såväl externt som internt. Du har stor social kompetens, mycket god samarbetsförmåga och är en bra lyssnare. Du har en naturlig förmåga att leda och motivera dina medarbetare mot uppsatta mål. För dig är problem till för att lösas och du är snabb på att fatta beslut efter situation. Du har struktur i ditt dagliga arbete och är duktig på att prioritera bland arbetsuppgifter. Energi hämtar du från lyckade affärer, hög kundnöjdhet och god stämning på kontoret.


Vi önskar att du har följande kvalifikationer:

  • Civilingenjör, civilekonom eller motsvarande 
  • Minst 5 års erfarenhet från fastighetsbranschen och gedigen kunskap inom relationsbyggande, kundvård, förhandling, uthyrning, fastighets- och affärsutveckling av kontorsfastigheter
  • God vana och erfarenhet av nära samarbeten i team som strävat mot gemensamt uppsatta mål 
  • Tidigare budget- och resultatansvar
  • God förhandlingsvana och erfarenhet av beställarfunktionen 
  • God förståelse för fastigheten, dess ekonomi och avkastning
  • Kunskap inom hyresjuridik och förhandling
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, såväl på svenska som engelska

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av försäljning med kundansvar.


Kontaktuppgifter och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Isaksson Rekrytering & Bemanning. För att söka tjänsten skickar du in CV via länken. Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ira Isaksson via e-post: ira@isakssonrekrytering.se eller telefonnummer: 070-485 75 59. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Vi arbetar med löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten så fort vi hittat rätt person. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!

Isaksson Rekrytering & Bemanning AB arbetar över hela Sverige med rekrytering och uthyrning av kompetent personal främst inom fastighet, bygg och teknik. Isaksson Rekrytering & Bemanning är ett auktoriserat bemanningsbolag hos Kompetensföretagen-Svenskt Näringsliv-Almega. Vi är medlemmar i Byggföretagen, (f.d. BI). För mer information https://www.isakssonrekrytering.se

 

Kontaktperson

Ira Isaksson

ira@isakssonrekrytering.se

Tack för din ansökan! Ansökan misslyckades, vänligen försök igen Ansök snabbt och enkelt

Var god ange ditt förnamn.
Var god ange ditt efternamn.
Var god ange en giltig e-post.
Släpp din bild här eller klicka
Klicka här för att ladda upp dokumenten
Minst ett bifogat dokument är inte giltigt
      Filerna får inte överstiga 50 MB
      Skicka dokumenten i PDF- eller Word-format.
      Vänligen bekräfta att du läst vår policy.

       

      5 %