Tjänstedesigner

Stockholm
Ansök senast: 2022-05-31

Humlegården Fastigheter AB (publ) är ett aktivt fastighetsbolag med långsiktiga ägare och en väl positionerad fastighets- och projektportfölj. Vi ingår i länsförsäkringsgruppen, Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp. Humlegården äger, förvaltar och utvecklar främst kontorsfastigheter i Stockholmsregionen. Vi är ca100 anställda och äger 58 fastigheter till ett värde om ca 37,7 miljarder kronor.

Vi på Humlegården Fastigheter arbetar med stadsutveckling genom att skapa intressanta och hållbara mötesplatser. Miljöerna och dess innehåll ska vara relevant över tid. Vi vill skapa kontor som stödjer moderna arbetssätt, där våra kunders digitala, sociala och fysiska miljö flätas samman.   

Vill du vara med och skapa en förstklassig kundupplevelse?

Brinner du för att skapa levande platser där människor vill vara, och dit man vill återkomma? Inspirerande kontor för möten och arbete. Ser du helheten, men också detaljerna som gör skillnad? Du har fokus på att leverera en högkvalitativ och genomtänkt kundupplevelse med service och tjänster. Då är det kanske dig vi söker!

I rollen som Tjänstedesigner blir en av dina viktigaste uppgifter att förstå vår kommande nya affär, där kontorsbranschen går mer och mer ifrån att hyra ut yta, till att sälja tjänster på arbetsplatsen.

Som Tjänstedesigner är du med och utvecklar vårt serviceerbjudande och ytterst ansvarig för den affären. Du kommer att ansvara för att hålla ihop, sälja och utveckla vårt serviceerbjudande i alla våra fastigheter.

Vi vill att våra fastigheter och de kvarter där vi är verksamma ska bidra positivt till besökarens vardag och den långsiktiga utvecklingen av Stockholm.

Tillsammans med övriga delar av verksamheten och med kunden i fokus, kommer du att driva utvecklingen av vårt serviceerbjudande. Målet är att skapa marknadens bästa kontor och mötesplatser.

För att lyckas i rollen ser vi att du är nyfiken kring kontorskundens förändrade behov och har förmåga att omsätta detta i praktiken. Det innebär att utveckla servicen på våra platser genom att jobba nära kundservice, affärsutveckling, kundansvariga och uthyrare.

Vem är du?

Du brinner för att leverera förstklassig service och som Tjänstedesigner är du bolagets ansikte utåt. Du är en person med ett högt driv och kommersiellt fokus. Du är nyfiken, modig, framtidsorienterad och intresserad av människor.

Du är även snabb att finna lösningar på oförutsedda situationer i mötet med kund. I din roll förväntas du också vara en bra beställare till våra samarbetspartners. Du trivs med ett agilt arbetssätt och du är en relationsbyggare med hög social kompetens och kommunikativ förmåga. Du är driftsorienterad och egen operativ närvaro är en självklarhet.

Vi tror att du har erfarenhet från handeln och/ eller besöksnäringen. Gärna en nyckelroll inom hotell-, restaurang- och konferensverksamhet.

Du har ett stort intresse för omvärlden och en förmåga att omsätta insikter och idéer till nya tjänster. Målet är att öka värdet för våra kunder.

Du kommer att tillhöra affärsutvecklingsteamet och rapporterar till vår Affärsutvecklingschef, men du kommer i stor utsträckning även att arbeta tillsammans med andra team och funktioner i bolaget.

Dina ansvarsområden omfattar bland annat:

  • Strategiskt ansvar för att vidareutveckla och samordna bolagets serviceerbjudande på Humlegårdens utvalda kontor och mötesplatser, och även i kommande projekt.
  • Koordinera och upphandla samarbetspartner för service och tjänster på dessa platser.
  • Övergripande ansvar för att säkerställa trivseln hos våra kunder och deras gäster, på de platser vi utvecklar,
  • för att vi ska bli valda och omvalda.
  • Driva det operativa arbetet med att se till att service levereras på våra platser.
  • Ta fram strategi, budget och verksamhetsplaner, säljprocesser och prognosarbete.
  • Ansvarar för kundnöjdhet på våra kontor och mötesplatser.

Bakgrund och erfarenhet:

  • Relevant akademisk utbildning eller liknande.
  • Vi ser gärna att du har en bakgrund inom retail och/ eller besöksnäringen;
  • hotell-, restaurang- och konferensverksamhet eller liknande.
  • Du har erfarenhet av strategiskt arbete, försäljning, budgetering och verksamhetsplanering.
  • Du är van vid ekonomistyrning genom nyckeltal, kostnadskontroll och bemanningsoptimering m m.
  • Vi ser gärna att du även har erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete.
  • Du är en mycket god kommunikatör i tal och skrift.

Vi erbjuder:

  • En professionell och dynamisk arbetsmiljö.
  • Stora utvecklingsmöjligheter i ett spännande företag.
  • Vi tror på hållbarhet och levererar kvalitet i allt vi gör.
  • Bidra till att utveckla framtidens nya kontor och mötesplatser.

Anställningsform: Tillsvidare

Arbetsplats: Engelbrektsplan 1, Stockholm

Ansökan

I denna rekrytering har vi valt att samarbeta med Urvalet Executive AB. Mer information om rekryteringsprocessen hittar du på Urvalets hemsida, www.urvalet.se 

Välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vid eventuella frågor, kontakta ansvarig rekryterare på Urvalet: Monika Malmén, monika.malmen@urvalet.se eller Linda Wiltbourn, linda.wiltbourn@urvalet.se.

Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar via Urvalets hemsida där du laddar upp din ansökan att vi endast tar emot ansökningar via Urvalets hemsida där du laddar upp din ansökan.